عنوان ها
اخبار > ۸۰ درصد مهارت آموزان در مراکز آموزشی "محیط واقعی کار" صاحب شغل می‌شوند


    نسخه چاپي           ارسال به دوست

  ۸۰ درصد مهارت آموزان در مراکز آموزشی "محیط واقعی کار" صاحب شغل می‌شوند
 
 

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: بررسی ها نشان می دهد ۸۰ درصد مهارت آموزان در کارگاه های آموزشی محیط واقعی کار پس از فراگیری مهارت صاحب شغل می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین ، محمدرضا شاه پسند روز یکشنبه در نشست شورای عالی مهارت استان قزوین با بیان اینکه به دنبال گسترش ایجاد مراکز آموزش مهارت در محیط واقعی کار هستیم، افزود: همچنین ۵۷ درصد افرادی که در دوره های فنی و حرفه ای شرکت می کنند، صاحب شغل می‌شوند.

این مسوول گفت: این آمارها نقش مهم و پررنگ مهارت آموزی در کمک به ایجاد فرصت های شغلی و رفع معضل بیکاری را به خوبی به ما گوشزد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی ارایه آموزش های غیررسمی در کشور و مسوولیت صدور گواهینامه های بین المللی را درا است،افزود: با این وجود برخی مراکز آموزشی دانشگاهی و سایر مجموعه ها دوره های مهارتی که استاندارد آموزشی آنها ۶۰۰ ساعت است را به شکل غیرمجاز در ۴۰ ساعت ارایه می کنند که باید جلوی این گونه اقدامات غیرقانونی گرفته شود.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای اظهار داشت: ایجاد و ترمیم مهارت ۲ رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به شمار می رود و برنامه های خود را براین اساس دنبال و پیگیری می کنیم.

این مسوول در ادامه گفت: ۲۰ گروه مخاطب به جامعه هدف و مخاطبان سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزوده شده‌اند که برای تامین نیازهای آموزشی آنها علاوه بر دوره های مهارتی مراکز دولتی و آموزشگاه های خصوصی، دوره های استاد-شاگردی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار را دنبال می کنیم.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای در ادامه گفت: وظیفه اصلی شورای مهارت هدایت آموزش های مهارتی به سمت بازار کار است بنابراین باید تلاش کنیم نیازهای مهارتی را شناسایی ‌و با آموزش مرتفع کنیم.

فعالیت ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با سرمایه گذاری بخش خصوصی

علیرضا طاهر پور مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز در این نشست گفت: حدود ۶۵۰ مرکز دولتی و ۱۱ هزار آموزشگاه آزاد کار آموزش مهارت در رشته های مختلف را در کشورمان برعهده دارند.

این مسوول گفت: با هدف تربیت نیروهای ماهر و تامین نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار با استفاده از تجارب استادکاران، طرح استاد-شاگردی را با جدیت دنبال و پیگیری می کنیم که یک مدل به کارگرفته شده در کشورهای توسعه یافته به شمار می رود.

وی اظهار داشت: در این طرح نیروهای کارآموز در محیط های واقعی کار مهارت می آموزند و برای حضور در بازار کار آماده می شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای این افراد تحت پوشش بیمه حوادث درمی آورد و هزینه ای برای واحدهای پذیرنده ندارد.

این مسوول همچنین گفت: سازمان فنی و حرفه ای دارای پنج هزار و ۲۰۰ مربی است که پاسخگوی نیازهای متنوع موجود در بازار کار نیست بنابراین تلاش داریم تا با مربیان بخش های غیر دولتی برای تامین نیازهای آموزشی مهارتی همکاری کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بیش از ۵۰ درصد مخاطبان ما را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند و در همین راستا یکی از اولویت های ما ارایه آموزش مهارتی به این قشر در قالب طرح مهارت افزایی ترکیبی یا هیبریدی و کهاد مهارت آموزی هستیم به این شکل که بخشی از آموزش های مهارتی جایگزین دروس یا واحدهای تئوری می شوند و همچنین دوره مهارتی مورد نیاز بازار کار برای فارغ التحصیلان برگزار می شود.

این مسوول گفت: یک هزار و ۲۳۷ استاندارد آموزش فنی و حرفه ای شرایط آموزش به دانشجویان دروس و رشته های تئوری را داراست.





  




   تاریخ درج خبر : 1401/05/04   |   ساعت درج خبر : ١٢:٣٦   |   تعداد نمایش خبر : 60


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




بازديدکنندگان اين صفحه: 839234 | بازديدکنندگان امروز: 536 | کل بازديدکنندگان: 6587790 | بازديدکنندگان آنلاین: 3 | زمان بارگزاري صفحه: 0.3940 ثانيه