عنوان ها
اخبار > افتتاح مرکز آموزش های الکترونیکی و غیر حضوری استان قزوین ،کارگاه اینترنت اشیاء و افتتاح سه مرکز جوار آموزشی


    نسخه چاپي           ارسال به دوست

  افتتاح مرکز آموزش های الکترونیکی و غیر حضوری استان قزوین ،کارگاه اینترنت اشیاء و افتتاح سه مرکز جوار آموزشی
 
 

 

افتتاح مرکز آموزش های الکترونیکی و غیر حضوری استان قزوین ،کارگاه اینترنت اشیاء و افتتاح سه مرکز جوار آموزشی با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، دکتر نصر مدیر کل حوزه رئیس سازمان، ناهید مسلمی معاون پژوهش و برنامه ریزی سازمان و عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار قزوین، محسن مددی مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین و غلامی مدیرعامل شرکت فرازماپردازش و جمعی از مسولان ستادی برگزار شد.

علی اوسط هاشمی در مراسم افتتاح رسمی مرکز آموزش های الکترونیکی و غیر حضوری استان قزوین، افتتاح کارگاه اینترنت اشیاء، افتتاح سه مرکز جوار آموزشی شامل مرکز جوار دانشگاهی غزالی و مراکز جوار صنعتی شرکت‌های یونیلور و ایمرگاز به صورت ویدیو کنفرانس که یکشنبه در مرکز مهارت‌های پیشرفته شهر محمدیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در طول دهه های اخیر از موضوع مهارت آموزی غفلت کرده‌ایم، بنابراین امروز سهم کمی از بهره‌وری نیروی کار داریم و این سهم به هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مهارت آموزی به عنوان یکی از اهرم‌های مهم ارتقای بهره‌وری تولید اضافه کرد: مؤلفه اصلی توسعه در هر کشوری نیروی انسانی خلاق، متخصص و ماهر است. ضمن اینکه با مهارت آموزی و ارتقای توانمندی‌های تخصصی و فنی افراد می‌توانیم جلوی هدر رفتن سرمایه‌های انسانی را بگیریم.

هاشمی ادامه داد: هر بنگاه اقتصادی یا صنعتی که فکر ارتقای مهارت‌های نیروی کار خود نباشد و به آموزش این قشر بها ندهد، به بهره‌وری لازم نخواهد رسید و در فضای رقابتی امروز دیر یا زود شکست خواهد خورد. در ضمن امروز هر فرد ماهری باید همواره در معرض آموزش‌های مهارتی تازه باشد تا بتواند در حرفه خود ارتقا یافته و موقعیت شغلی‌اش را حفظ کند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در ادامه با اشاره به معضل بیکاری قشر تحصیل‌کرده دانشگاهی در کشور گفت:‌ علم و دانش بدون عمل و مهارت به جایی نمی‌رسد و امروز دانشگاهیان ما برای خلق فرصت‌های شغلی برای خود باید به مهارت‌های کاری و فنی هم دست پیدا کنند و این مهم باید در دستور کار متولیان آموزش عالی کشور قرار بگیرد.

هاشمی با تاکید بر لزوم مهارت آموزی به اساتید و معلمان افزود: لازمه پرورش دانشجو و دانش‌آموز ماهر داشتن استاد و معلم ماهر است و برای اینکه دانشگاه را از حالت تئوری صرف خارج کنیم، باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از امکانات این سازمان برای مهارت آموزی به اساتید و دانشجویان بهره بگیرد.

وی با تاکید بر توسعه ظرفیت آموزش مجازی در ادارات کل فنی و حرفه‌ای استان‌ها ادامه داد: در حال حاضر این ظرفیت در سازمان فنی و حرفه‌ای وجود دارد تا با استفاده از محتواهای تصویری الکترونیکی آموزش‌های مهارتی را به شکل غیرحضوری و از طریق اینترنت در اختیار مهارت‌جویان قرار دهد تا همه بتوانند از این آموزش‌ها بهره ببرند.

همچنین در این مراسم غلامی مدیر عامل شرکت فرازما پردازش توضیحاتی در خصوص امکانات نرم افزار آموزش الکترونیکی و غیرحضوری ایفاد نمودند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قزوین هم در این مراسم با اشاره به افتتاح 3 مرکز جوار دانشگاهی و صنعتی گفت: ایجاد و توسعه مراکز جوار کارگاهی و دانشگاهی علاوه بر تخصصی کردن مهارت‌آموزی فنی‌وحرفه‌ای در کلیه نقاط استان زمینه ساماندهی آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها را هم مهیا می‌کند.

مددی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر اصحاب صنایع و صاحبان کارگاه‌های تولیدی به موضوع طرح جوار اضافه کرد: در طرح جوار با استقرار مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در دل یک کارگاه یا واحد صنعتی کارگران و نیروهای کار یک شرکت از مراجعه بی‌دلیل به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای برای آموختن مهارت و کسب مدرک فنی و حرفه‌ای معاف می‌شوند. ضمن اینکه مهارت موردنظر را در همان جایی که این مهارت مورد تقاضاست فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: توسعه آموزش‌های کارگاهی و صنعتی در قالب طرح جوار قطعاً به جهش تولید در حوزه نیروی انسانی و کار منجر خواهد شد؛ به شرطی که این طرح در آینده هم با نشاط دنبال شود.

 





  




   تاریخ درج خبر : 1399/11/28   |   ساعت درج خبر : ٢٣:٤٣   |   تعداد نمایش خبر : 64


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




بازديدکنندگان اين صفحه: 702135 | بازديدکنندگان امروز: 1712 | کل بازديدکنندگان: 5857654 | بازديدکنندگان آنلاین: 1 | زمان بارگزاري صفحه: 0.4600 ثانيه