عنوان ها
اخبار > مراسم تجلیل و تقدیر از همکاران فنی و حرفه ای


    نسخه چاپي           ارسال به دوست

  مراسم تجلیل و تقدیر از همکاران فنی و حرفه ای
 
 

 

به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین، مراسم تجليل از همکاران در هر حوزه و روسای نمونه و مربیان  نمونه  استانی ،مقام آوران مسابقات ورزشی ، و شرکت کنندگان فرزندان همکار در مسابقه نقاشی که به مناسبت 6 مرداد برگزار شده بود ، با حضور  معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای ، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قزوین ، مدیرکل بودجه و تشکیلات سازمان آموزش فنی و حرفه ای و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و براری نماینده اتاق ایران در شورای عالی مهارت در محل سالن اجتماعات مرکز شماره 1 البرز برگزار گرديد.

مربيان به عنوان مهمترين مولفه تاثيرگذار در فرآيند تعليم و تربيت نيروي انساني ماهرهستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ، از خدمات این مجموعه آموزشی و علاوه بر تقدیر از رئیس مرکز نمونه استانی از کارمندان نمونه این استان  نیز تقدیر و تجلیل نمود


مددی در اين مراسم با اشاره به اینکه  مربيان را به عنوان مهمترين مولفه تاثيرگذار در فرآيند تعليم و تربيت نيروي انساني ماهر هستند  بر نقش ويژه آنها در اشتغالزايي و رونق محيط كسب و كار تاكيد كرد: ما در این مراسم ضمن تجلیل از مرکز توسعه آموزش های مهارتی و کارافرینی رونمایی خواهیم کرد و شاهد تشکیل جوارکارگاهی در استان خواهیم بود که این یعنی توسعه و امیدوارم شاهد باشیم بخش خصوصی و کارآفرینان اهمیت بیشتری به سرمایه گذاری در مهارت داشته باشند .

وی در این مراسم گفت : ضرورت آموزش و نقش آموزش در سطح فنی و حرفه ای باید مورد اهتمام همه باشد و امیوارم بتوانیم در حوزه مهارت با همکاران این مجموعه در راستای اشتغال زایی و اشتغال پایدار موثر باشیم و مراکز فنی و حرفه ای در استان باید جایگاه ویژه و خاصی داشته باشند و نقش فنی و حرفه ای میانبری بین آموزش و صنعت باشد . دسترسی مردم به آموزش های فنی و حرفه ای و نگاه مدیران استان به مجموعه فنی و حرفه ای نشان از درایت و هوشمندی مدیران استان می باشد و این قابل تقدیر و تشکر است .

آینده دانش آموزان در پشت میزها تعلق نمی گیرید و فنی و حرفه ای می تواند با ارائه مهارت ها آن را ترمیم و پر کند .

رقیه نانگیر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با تاکید بر اینکه جایگاه و نقش فنی و حرفه  ای در جای جای کشور نقش ارزنده ای دارد عنوان کرد : برهیچ کس پوشیده نیست در زمینه اشتغال پایدار آموزش های فنی و حرفه ای و مربیان حوزه آموزش نقش بسیار موثری در این زمینه دارند چنانچه هنوز دوره ای به اتمام نرسیده شرکت متقاضی کارآموزان آن دوره هست و این نشان دهنده مثمر ثمر بودن آموزش های مهارتی در اشتغال زایی و پایداری شغل می باشد .

نانگیر افزود : ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان باعث می شود علاوه بر کسب دانش ،مهارت و تجربه کسب نمایند زیرا که آینده دانش آموزان در پشت میزها تعلق نمی گیرید و فنی و حرفه ای می تواند با ارائه مهارت ها آن را ترمیم و پر کند .

این مسئول گفت : در دسترسی به آموزشهای فنی و حرفه ای باید تسهیل گری صورت پذیرد و ما در ارتقا مراکز آموزش فنی و حرفه ای کوتاهی نخواهیم کرد .

 فردی که مهارت کسب کرده در محیط کار واقعی به قابلیت های خود پی می برد و اثر دانش و مهارت کسب شده را در توسعه اقتصادی می بیند.

 

فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز در این مراسم ضمن تقدی رو تشکر از مربیان نمونه ومدیران مارکز نمونه و همکاران گفت :این تجلیل امروز ایجاد حس رقابت سالم برای بهبود و ارتقای آموزش های مهارتی است که مورد اهتمام مسئولین است .

فیروزی اظهار داشت : سهم آموزش فنی و حرفه ای به نسبت مابقی آموزش ها بالا رفته است و بر کیفیت آن تاکید می شود . مربی خوب می تواند کا رآموز ماهر تربیت کند ، دانش و مهارت مربیان باید برنامه ریزی شود .آموزش ها در محیط کار واقعی که با صاحبان صنعت و صاحب صلاحیت کارها و دایر کردن مراکز جوارکارگاهی و با کمک و مشارکت آنان زمینه کاربردی کردن مهارتها در عمل را به اثبات می رساتد و فرد به قابلیت های خود پی می برد و اثر دانش و مهارت کسب شده را در توسعه اقتصادی می بیند.

آموزش ها باید از نگاه عرضه محور به تقاضا محوری تبدیل گردد

براری نماینده اتاق ایران در شورای عالی مهارت در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه آموزش ها باید از نگاه عرضه محور به تقاضا محوری تبدیل گردد عنوان کرد : دانش مربیان باید بروز رسانی شود و در اموزش های مهارتی نباید درگیر اعداد شویم و باید به کیفیت مهارت ها اندیشید . نگاه کار آفرینی (خود اشتغالی ) یا بنگاه صنعتی ( اشتغال زایی ) باید با این دور رویکرد آموزش مهارت ارائه دهیم .

نماینده اتاق ایران در شورای عالی مهارت و رئیس کارگروه سنجش و نظارت شو رای عالی مهارت افزود : ما برای تربیت مهارت آموزان احتیاج به نیاز سنجی آموزشی داریم ، ابتدا باید نیاز سنجی کنیم و بعد آموزش دهیم . چیزی که منجر به خروجی مطلوب برای آموزش های مهارتی دراستان می گردد سرانه آموزشی مطلوب است . بخش خصوصی به دانش . مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیاز دارد .





  




   تاریخ درج خبر : 1399/06/22   |   ساعت درج خبر : ١١:٣٨   |   تعداد نمایش خبر : 42


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج




بازديدکنندگان اين صفحه: 666622 | بازديدکنندگان امروز: 117 | کل بازديدکنندگان: 5698147 | بازديدکنندگان آنلاین: 1 | زمان بارگزاري صفحه: 0.7160 ثانيه